tisdag 7 oktober 2008

Bröllopstankar

Trots att det är länge till bröllopet (8 månader!) börjar jag redan få lite planeringsångest. Hur tusan ska man få ihop allting? (Det verkar vara mycket svårare att planera sitt eget bröllop än vad jag trott.)
Just nu sitter jag och funderar kring färgtemat - Jag vill att allting ska gå ihop, både vad gäller blommor, inbjudningar och dekorationer. Hur tusan gör man?
Jag vet att många har delade åsikter om det här med bröllopsplanering; en del tycker att det inte krävs någon som helst tid alls för att planera - de kan ordna sitt drömbröllop på två månader. Andra vill planera flera år i förväg. Jag hamnar nog någonstans mitt emellan.
Jag vill inte stressa när det närmar sig. Då vill jag kunna ägna mig åt allt det roliga som dekorationer och piff. Därför är det skönt att ha gjort många av de stora, lite krävande sakerna men jag vill inte vara ute i alldeles för god tid heller. Jag vill liksom inte stå där och ha allting ordnat. Jag vill ju ha detta som ett litet projekt att pyssla med varje månad, fram tills det verkligen är dags. Jag tror jag ska börja titta på Brudklänningen innan jul i alla fall. Det är ju upp till 4 månaders leveranstid på många modeller... Om jag väntar med att leta kanske den perfekta klänningen dyker upp och så kan jag inte välja den eftersom det är alldeles för sent för att beställa den. Hm. Det är en svår balansgång, det där.
Hur tusan gör alla som gifter sig? Jag är glad att vårt bröllop blir litet, enkelt och itimt. Det verkar förskräckligt svårt att planera ett stort, spektakulärt bröllop med massor av gäster. De brudpar som fixar det borde få diplom, eller någonting.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Äh, det är inte alls svårt att planera ett större bröllop. :) Tyckte det gick alldeles utmärkt! Men då följde jag bröllopsguidens planering slaviskt. Hade jag inte gjort det hade jag stressat ihjäl mig och gjort för mycket på en gång.. För det ska ju vara ett projekt, med utvalda bitar varje månad ända fram till dagen D :) Det där fixar ni!

Rosa Hemmet sa...

Tjo! Men vad härligt att ni ska gifta er, det är ju en sådan vacker sak och förhoppningsvis ones in a lifetime! Det är klart man vill att det ska bli helt fantastiskt och då krävs ju en hel del planering! :) Tror att det är bra att lägga sig någon stans mitt emellan som du skrev, det ska ju inte bli ett enda stressat kaos just innan. Vad glad jag blir för er skull! :) Ska bli kul att läsa om bröllopsplaneringarna!

Anonym sa...

vet hur det känns jag börjar med få lite panik. tur man var på bröllop i helgen så man fick lite inspiration =)

Therese. sa...

Det låter invecklat det dära. men ach så underbart.. men jag tänkte bara slå ett slag för Eva som jobbar på Viola design nere på lasarettsboulevarden, hon är nog den bästa i stan när det gäller brubuketter :)

Mrs Small Town sa...

Vilken fin blogg du har! Jag gillar din bloggdesign! Är det din egen? Din header är riktigt fin! (Själv är jag tyvärr dålig på just blogg design...)

Kul att läsa att ni ska gifta er :-) Min bror har nyligen gift sig och jag la precis ut lite tips info om fina bröllopsarrangemang (utanför storstans hutlösa priser) i vår lilla skärgårdsstad.

Lycka till med er bröllpsplanering!
/Sara Small Town