måndag 6 oktober 2008

Barntavlor på äventyr och ett besök i Lottas Hobbyhörna

Morgonen började med en tur bort till BVC där jag hängde ut mina barntavlor i väntrummet - en liten utställning som gör att jag får synas och lite nytt, fräscht på väggarna åt kliniken! (Istället för hästplanscher och Nalle Puh-bilder) Jag tror att de kände sig nöjda och jag fick en hel del positiv feedback. Det ska bli jätteroligt att låna ut tavlorna ett tag!
Det har verkligen varit en dag fylld till bredden utav händelser och to do's. Vi har ägnat oss åt en mysig föräldragruppsavslutning, en supertrevlig fika hos L's farmor, nödvändig städning utav sovrummet, sortering av kläder och så har vi spenderat hela eftermiddagen hos Vera med flera.
Hon gav mig en massa inspiration till save-the-date-korten och vi besökte även Lottas Hobbyhörna, en supermysig liten affär belägen på en hästgård mitt ute i ingenstans. Lotta hade bättre utbud på papper, scrapbookingprylar, pärlor, band, stämplar och kort än någon annan butik i Kristianstad! Och till bra priser, dessutom! Henne vill jag därför slå ett slag för: butiken är supermysig och verkligen värd ett besök om man är på pysselhumör. (Hon har öppet 10-17!)
Nu ska vi bara få datumet för bröllopet bekräftat av prästen, sedan är det bara att sätta igång
och vara kreativ!
(TACK för alla musiktips -kom gärna med flera!)

5 kommentarer:

Rosa Hemmet sa...

Hey girl! :) vad kul med en utställning av dina tavlor, de är säkert jättefina och pryder nog upp väggarna riktigt mycket roligare än den lite uttjatade Puh, även om han är söt han med! Det lät som en riktigt grejtarns butik det där pysselstället, synd det ligger en bit bort :) Nu är flytten äntligen gjord, nu är det bara det roliga kvar, ställa i ordning o så :) ha det fint!

Maria sa...

Hej!
Hittade hit via Rosa Hemmet...
Smart ställe att ställa ut barntavlor på. Når ju precis rätt målgrupp!
Kan man se närbilder på dem någonstans?
Såg just att du bor i Kristianstad, har just skickat saker som ska säljas i den staden, NIMT heter butiken...

Johanna by hand sa...

Mwäli, nästa gång vi ses, kan du ändra min blogg lite då?? är inne på en ny idé... typ vinter ;);)

Anonym sa...

Åh, dina tavlor är så fina att man nästan får lust att skaffa barn bara för en anldening. -Att få ha en av dina tavlor i hemmet!
Hoppas att folket gillar dom! Jag gör det i alla fall och då har jag inte ens en liten (förutom Tea, men hon är inte min egna...) Finns det någon möjlighet till att köpa en? Tea fyller ju 1 år snart och hade det varit roligt att ge henne en. Vet ju att Johanna tycker att dom är jättefina med =)!
Kram Emmeline

Anonym sa...

emme_line15@hotmail.com