onsdag 17 september 2008

Vad dagen har att bjuda på

Onsdag och solen lyser in så härligt genom vardagsrumsfönstret. Vår lägenhet är ganska ljus, när väl solen står på. Alla färger på L's rum sprider ett regnbågslikt sken... Man blir på gott humör och ser fram emot vad dagen har att erbjuda.

Jag tror jag ska träffa min kära far en stund. Ut och gå. Kanske kila upp på kullerstensgatorna och tjuvkika lite i några av mina favoritbutiker? Jag letar efter strumpor och ytterligare en mössa åt L. Jag älskar baby-mössor! Kanske en stickad kofta också? En som hon kan ha som jacka nu ett tag. (Den "jackan" hon har är nästan för varm, än så länge.) Jag måste hitta ytterligare ett par mockasiner åt henne också. Hon kan inte bara ha rosa - hon har ju så mycket rött, vitt och blått.
L har ingenting i rätt storlek längre. Det är så knepigt det där med storlekar.

Jag hade behövt tvätta också. Kanske ska jag göra det i eftermiddag om L är vaken och om det finns tvätt-tid? Jag hatar lägenhetsboendet, jag hatar allmänna tvättstugor och tvättscheman. Det finns aldrig någon tvätt-tid när man väl behöver en!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hon tyckte det var lite läskigt men kul att gunga :) Hon är fortfarande lite liten att sitta själv i en sån där babygunga, tror hon kan ramla ur den haha.

Ja hon har börjat äta väldigt mkt och det kom så plötsligt. För bara en vecka sen var det bara bröstet som gällde och nu är hon ett riktigt litet matvrak.

Gröt är bra :) Hur mkt äter Liva varje gång? Moa har aldrig orkat en hel portion( på 1 dl pulver) på en halv portion blir hon mätt.

Anonym sa...

Min familj + småsyskon bor i Umeå, så jag och Moa ska dit i 11 dagar och hälsa på dom :)
två månader sen sist vi var där!

Moa har inte bajsat sen i förrgår.. hoppas hon bajsar idag..
Jag brukar ge katrinplommon på gröten och ibland som dessert, brukar låta hon äta så mkt plommon hon vill fast vet inte om det hjälper så mkt men kanske hjälper det lite på traven.

Hört att man kan ha rapsolja i gröten/vällingen, kanske funkar bättre?

Sen är ju banan förstoppande läste jag, om hon äter mkt sånt.