lördag 27 september 2008

Kusinvakt

Ikväll är vi barnvakt åt L's kusin. Det första vi gjorde då han kom hit var att ta en promenad upp till Hemmakväll där han fick välja en film som vi hyrde. (Det blev Bee Movie) Vi köpte lite godis och hade det supermysigt. Nu har vi läst lite sagor för honom och för en stund sedan tog M med honom in i sovrummet för att försöka få honom att somna. Det gick superfort, han hann knappt lägga huvudet på kudden innan ögonlocken trillade ned så tunga. Nu ligger han i vår säng och sover djupt intill M. L i spjälsängen bredvid har vaknat flera gånger sedan jag nattade henne och bara gråtit. Lill-bus. Hon verkar lite orolig... Det är så svårt när hon inte kan berätta vad det är som är fel. Att gissa går inte. Vi har i alla fall inte utsatt henne för något konstigt eller annorlunda, så jag vet inte alls vad det beror på.
Nu verkar hon sova gott i alla fall - kanske närvaron av M och Kusinen gör sitt.

Jag sitter och lurar på hemligheten som så många är nyfikna på. Jag vill säga det. Men det är ganska roligt att dra ut på det också. Jag kanske säger det imorgon...

2 kommentarer:

Anonym sa...

hihi jaa. Dra ut på det du. ;)

Anonym sa...

Kanske tänder på gång? Det är det här och väldigt gnälligt emellanåt! Berätta nu för tusan! Man blir ju TOK NYFIKEN!!!