tisdag 2 september 2008

Hösthallon & Vindens Gömda Skatter


Hela familjen åkte till min mormor låååångt hemifrån idag; Vi blev bjudna på lunch och en fantastiskt god plommonpaj! Det var så mysigt att gå omkring i mormors trädgård, plocka färska hallon och blommor att ta med hem. Väldigt mycket nostalgi... Hon hade blivit klar med mormorsfilten som hon virkat och jag blev faktiskt riktigt nöjd - den är verkligen en färggklick!


Hon visade mig även lite gamla saker som hon hittat längst upp på sin vind, det var saker som min syster haft när hon var liten och en alldeles bedårande gungstol som varit pappas en gång i tiden. Jag lade genast beslag på den fina gungstolen och tänkte sätta den i L's rum så fort jag bara renoverat den lite. (den är inte alls lika fin i verkligheten som på bilden, den är väldigt sliten och trasig på sina ställen) Den ska tvättas, några muttrar ska bytas, den ska limmas lite och sen tror jag jag ska slänga på ett lager färg också. Men det fina cowboymotivet vill jag ha kvar. På någotvis tänkte jag måla runtom det, eller fylla i det med färg. Jag vill inte förstöra den, bara göra den fräsch och lite mer flickig. Det blir ett kul projekt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Superfin filt din mormor har gjort!! Och vilken rolig gungstol, aldrig sett något liknande!
Fynd att hälsa på mormor med andra ord.

KRAM Vera

makiato sa...

Extra mysigt när någon man känner virkat en så fin filt.
Rolig gungstol också.

Anonym sa...

åh vad fina saker du fick med dig hem :) kan tänka mig gungstolen har sitt värde :)