fredag 12 september 2008

Denna dag

En underbar morgon, som så många morgnar förut. L väckte mig med underbara ljud som hon alldelels precis upptäck att hon kan forma. M låg tätt, tätt intill. Satte mig upp och såg på min dotter som gav mig ett strålande leende och ett härligt baby-skratt. Det är så jag vill att dagen ska börja. Det är då jag känner lyckan rusa som en beroendeframkallande drog genom kroppen. Hur ska jag någonsin klara mig utan henne?

Hon lekte en stund på golvet. Hon har lärt sig flytta sig i sidleds och bakåt då hon ligger på mage. Fäktar med armarna och sprattlar vilt med benen - hon vill så mycket mer än hon klarar av. Mitt modershjärta smälter då jag tittar på henne, då jag ser hur arg hon blir när hon inte kommer någonstans. Kan inte låta bli att hjälpa henne, att vända henne över på rygg.
Hon somnade tillslut i vagnen. Gnällig och väldigt trött.
Jag fick en lång dusch för mig själv och nu ska jag avnjuta en kopp kaffe och bläddra i min nya tidning. Därefter får vi se vad dagen har att erbjuda. Vi skall till Familjen Ljunglöf senare. Jag & Vera får lite kvalitetstid med de små busfröna utan våra män. Härligt!

3 kommentarer:

Johanna by hand sa...

aaww, jag vill höra hennes nya formingar på ljud!!! kan ja komma efter skolan?? ja kan leka me bus.. tihi kraaaam ja ringer sen

Johanna by hand sa...

aaww, jag vill höra hennes nya formingar på ljud!!! kan ja komma efter skolan?? ja kan leka me bus.. tihi kraaaam ja ringer sen

Anonym sa...

Mysigt! Ses i helgen???
pusss snoffe