lördag 30 augusti 2008

Påverkad

Godkväll. Jag har alldeles precis sett en hel (!) film och avnjutit en Lakritspuck tillsammans M. Vi såg The Last King Of Scotland. Den var bra. Det har blivit en del filmer på samma tema de senaste gångerna... Jag blir alltid så berörd. Det var likadant med Blood Diamond. Jag är livrädd för att välja diamanter i min förlovningsring/vigselring. Tänk om...

Jag känner mig så lycklig på samma gång som jag blir olycklig, när jag sett en sådan film. Jag blir så påverkad. Olycklig för att världen är fruktansvärd och orättvis. Olycklig över hur vi människor faktiskt behandlar varandra. Vi utrotar oss själva. Vi bara förstör. Lycklig över att jag har min familj. Lycklig över att jag kan somna gott om kvällen, känna mig trygg. Lycklig över att bo i Sverige. För det är ett tryggt land, trots allt.. Inte som Uganda. Eller Kongo

Inga kommentarer: