måndag 19 mars 2012

Måndag... Igen!

Måndag igen. Det har gått en vecka sedan jag uppdaterade... Det känns inte alls bra, det här. Få uppdateringar som dessutom råkar vara av ganska halvdan karaktär. Det där med inspiration och trytande sådan är plötsligt ett faktum. Jag har fullt upp!

Okej, så what about the latest news? I morse vaknade jag av att min son skrek och var fruktansvärt ledsen. Omtumlad och bara halvt vaken smög jag in på hans rum (efter många olika försök sover han äntligen i sin vanliga växasäng igen!)  I sängen ligger en gnällig, ynklig och förkrossad kille med kräk över hela sig! Intorkat i håret, på hela kroppen, i sängen... Jag hade ju ett viktigt seminarium i skolan och som tur väl var kunde M cykla hem för att VABBA. Storasyster fick ju också stanna hemma. "Vi vill inte ha hit det!" utbrast förskolepersonalen. Kul för henne. Hon som hade längtat efter att få träffa sina kompisar. Jag tror att hon och jag ska åka en sväng så att hon åtminstone får komma utanför huset idag. Lite mamma-dotter-tid behöver vi nog!

Inga kommentarer: