måndag 26 september 2011

Nördting

Idag låg det tre nya böcker i min brevlåda. Tänk att ett brunt kartongfärgat paket kan innehålla så mycket? Tre helt olika världar. Idag innehöll paketet både nytta och nöje på en och samma gång.
Nya böcker luktar gott och i dem finns nya outforskade verkligheter för mig att ta del av - hur ofta köper jag ungdomsböcker och låter mig uppslukas? Skolan har givit mig en ursäkt att läsa om gymnasiekärlek;  orättvisa öden,  tonårstankar, och märkliga relationer.  Liva fick "Kenta och Barbisarna" av min favorit Pija Lindenbaum, en fantastisk bok som hon verkligen älskade. Vi läste den som godnattsaga ikväll och hon ville titta länge, länge på bilderna - långt efter vi läst färdigt den. 

2 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh det är väl härligt med ungdomsböcker :)

emelieakerlund sa...

Katarina von Bredow skriver de bästa ungdomsböckerna!