onsdag 4 januari 2012

Att kasta ut julen väcker ha-begär...!

Till vardagsrummet finns det massor jag vill ha nu. En känsla av avskalat, rent och enkelt men också värme saknas! Jag är ju en ständig jordtons-älskare och går alltid igång på rena, naturliga material och färger. I soffan kan jag däremot tänka mig färg! Även en bomullspläd står högt på min önskelista. När julbelysningen åkte ned insåg jag att jag saknar lampor i fönstren - vi är lyckligt lottade och har djupa fönsterkarmar så jag kan tänka mig en väl tilltagen lampa i dem. Under soffbordet vill jag ha en mysig, luddfri matta som skapar en ombonad känsla. Ett liiitet, fint brickbord bredvid min läsfåtölj hade varit perfekt att ställa kaffekoppen och låta boken vila på. Jag har inte hittat det rätta ännu så tipsa mig gärna! Jag blev dessutom blixtförälskad i min kära vän V's doftljus från Woodwick idag! Otroligt vackert, med träveke och knastrande ljud, mjuk vaniljdoft och snygg formgivning. Det är dessutom endast naturliga material till ljuset. Love love love! Finns att köpa hos fantastiska Marie Berg som driver Karins Din Helhet i Broby.

3 kommentarer:

Louise&Isabella sa...

Jag vet att rusta av alla ställen har brickbord i lite olika storlekar. Till ett överkomligt pris dessutom!

Louise&Isabella sa...

haha, jo det har jag. inte så bra och filosofisk som din men iaf;) kul att jag kommentera för första ggn här nyss och sen går in på min egen och ser att du kommenterat där! så då fick jag ju skriva en till här. Babysittern är nog löst, hon som vi lånade av sist hade tydligen kvar sin så vi fick gärna låna den igen;)

Färjtorp sa...

Hej! Håller med dej. Här har julen flygit ut och nu vill jag har lite mysiga naturfärger!
Härlig tid som ligger framför oss.

Kram Johanna