måndag 5 september 2011

Äntligen!

Jag har nog världens bästa man! Jag har letat länge efter ett skrivbord med svarvade ben och fem lådor. Igår lånade min älskade man grannens släp och åkte iväg för att köpa ett som jag suttit och suktat över på Blocket men tyckt varit för dyrt. Det var dessutom mycket finare i verkligheten än på bild och jag älskar det! För tillfället står det i vardagsrummet, där allting hamnat i väntan på att sovrummet ska bli klart, men så småningom ska det få flytta upp i hallen på ovanvåningen. En skrivbordsstol i  gammal stil (Ni vet en sån där med karmar och skinnsits) står hemma hos min pappa och väntar på att fullända min lilla skrivarhörna. Resultat kommer senare. 

Mitt fina, ny-gamla skrivbod som tillfälligt står i vardagsrummet.
Nu ska jag äta frukost och läsa 1700-tals litteratur tills barnen ska hämtas på förskolan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fint Tilda, jättefint tycker jag. Passar verkligen dig! ;)/mamma

emelieakerlund sa...

Oh vad fint det var!!! Gillar kontrasten mellan gammalt och nytt (datorn!)!