söndag 29 maj 2011

Mors dag

Mors dag. En söndag i slutet av maj. Blomdoft, daggvått gräs och kärlek i luften. En liten gnutta sol och dagen blev fulländad! Jag är verkligen stolt. Tänk vilken ära att få vara mamma till två fantastiska, kloka och fullkomligt unika barn. Det kan tyckas tjatigt men vilken ofattbar känsla det är! Att vara mamma till barn som kommit till av äkta kärlek och som jag med stor möda burit och kämpat fram. Jag kan inte sluta förundras över den ofantliga gåva ett barn är - jag blir alldeles lycklig av att tänka på att jag har två! På BB när Liva var nyfödd sade sköterskan till mig: "Vilken fantastisk tjej ni har här framför er. Ni vet att barnen väljer sina föräldrar, va? Jag är säker på att den här flickan valt sig ett par riktigt bra föräldrar." Det kändes bra. Självklart tycker jag att mina barn är vackrast i världen. De liknar sin pappa.

Jag fick en fin present av mina barn och av min man förstås. Jag blev rörd när min dotter hämtade ett kuvert från ett gömställe på hennes rum och lämnade över det till mig. Hon var förväntansfull och jag kände hur det fladdrade till i magen. Det där ordet igen. Lycka. Jag tycker det är vackert och använder det gärna. I kuvertet låg ett kort med en fin text som min man skrivit. Den handlade om hur mycket han och barnen älskar mig. Att jag är viktig för dem. I kortet låg ett presentkort. Jag fick uttaga varor i en blomsterbutik där det finns inomhusblommor, utomhusblommor och inredningsdetaljer. Mina barn (min man!) känner mig. Det är kärlek... Det hade ju räckt med några hängiga handplockade blommor från dikeskanten. Presenter är inte viktiga men de är roliga att både ge och få! Min egen mamma fick en färgglad skål och Renée Voltairs lakrits.

Inga kommentarer: