tisdag 22 mars 2011

Om idag

Idag fick jag väcka barnen för andra dagen i rad. Märkligt, tänkte jag medan jag njöt av att gå upp i tystnad och sätta på en kanna kaffe. Vintern har bestått av sömnkaos. Skönt om fröken bus och hennes lillebror vill bryta den trenden nu.

När jag väckte L var hon tjurig och skulle inte gå till förskolan, jag hade lagt fram fel kläder och hon skulle minsann äta jättemycket innan hon kanske tog på sig jeansen och tröjan. Det där med att vakna på fel sida är nog inte bara något man säger... Det svåra är bara att veta när det är rätt och att väcka henne just i det ögonblicket.
Vi kom med andan i halsen till förskolan, jag kände mig rufsig i håret hela dagen och har inte hunnit städa. Istället har jag målat. Målat och lyssnat på musik. Jag passade på när I sov. När han vaknat och ätit kastade vi oss ut i vårsolen - han njöt av att blicka ut över kanten på filten som värmde honom och skyddade en aning från den envisa blåsten. Jag njöt nog desto mer. Eftermiddagen spenderade vi på lekplatsen med mellis och invigning av sandleksakerna. Skön dag, faktiskt.

with love/iPad

Inga kommentarer: