måndag 15 november 2010

måndagmåndagmåndagmåndag

Måndag igen! Helt otroligt! Jag har sovit himla lite hela helgen, som för övrigt rusat om mig i hiskelig fart. Min son bökar och stökar på natten och min dotter bökar och stökar... Jag är trött.
Gick motvilligt upp ur sängen, hivade i mig kaffe och yoghurt med frusna blåbär samt solrosfrön till frukost. Fick på barnen kläder och mer eller mindre kastade oss ut på stadens gator för att möta upp min kära vän halvvägs till biblioteket. Där var barnen allt annat än tysta och det var inte alls så mysigt som vi tänkte att det skulle vara - vi bestämde oss för att kila hem och laga pannkakor till lunch istället. Jag har spenderat eftermiddagen med att flytta om, tömma och rensa ur på Livas rum. Tungt. Bökigt. Dammigt. Men fint blev det minsann! Imorgon rymmer jag till skånes huvudstad; Ensamtid, here I come!

Inga kommentarer: