onsdag 7 juli 2010

Bebisbabbel

Jag är i v.33 och längtan efter filuren i min mage är enorm. Min rygg gör mig tokig, jag är trött och mina ben domnar ofta (Ibland får jag förskräcklig kramp) men annars mår jag bra. Jag njuter av värmen, den är inte någon belastning och jag får sova om nätterna så när som på inatt då jag var uppe och vandrade lite. Igår hämtade jag hem spjälsängen från pappas vind och vi tänkte väl skruva ihop den så småningom. Jag har inte köpt varken amnings-BH, skötbädd eller kläder till bebisen men jag är där i tankarna åtminstone...
Jag har börjat fundera mycket på förlossningen. Min barnmorska vill att vi ska skriva en förlossningsplan till nästa träff men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva. Tänker mycket på när och hur allting ska sätta igång, den här gången. Kommer det starta utan förvarning med att vattnet går som förra gången? Eller kommer det starta med värkar? Kommer bebisen komma innan BF eller efter? Mycket bebistankar i mitt huvud nu...

Inga kommentarer: