måndag 4 januari 2010

Var är ljuset?

Morgonkaffets lenhet gör mig varm inuti. Min älskade dotter läser högt ur Pippi på Kurrekurreduttön och jag njuter av morgonkaoset. Det är en grå förmiddag utanför fönstret och stadens röster ljuder högljutt mellan husväggarna. Det står ett fång rosor i en vas på bordet. Doften får mig att längta till barfotaspring i ett solvarmt sommargräs. Jag är trött på vinterns färglöshet, på att leva i ett mellanting då det varken är varmt eller kallt. Jag längtar efter vårens prunkande prakt, ljuset och sommarbrisen vid havet som kan lindra vilka hjärtesår som helst.

2 kommentarer:

Johanna by hand sa...

Ja me!!! men första stoppet är ju sälen me massa snö, sen kan det bli vår :)<3

Anonym sa...

Kunde inte sagt det battre sjalv. Langtar till sommaren nu, njuta av att vara bland mina vanner, grilla o dricka vin med tildis :) Denna sommaren kommer bli en av de basta!! Puss/Sandy