fredag 7 augusti 2009

En kväll att spara

Igår kväll spenderade vi en del av kvällen vid havet. Min syster, min dotter och jag, förstås. Det var vindstilla, vattnet var lagom kyligt - uppfriskande. Vågorna smekte strandkanten försiktigt och kvällsolen höll precis på att försvinna bakom tallarna. Ett medelålderspar hade picknick och låg i varandras famnar en bit bort. Skratt och rop hördes från barn som lekte fantasifulla lekar. Jag satt i sanden och drog in den välbekanta doften, tog vara på och riktigt tog in känslan. Jag knäppte några bilder för oss att spara i sommaralbumet. Min dotter lekte vid vattenbrynet, lade sig platt på mage i sanden och rullade runt. Hela hon var full av grus sedan med det gjorde ingenting alls. Det var en sådan där kväll, ni vet. En kväll att spara i minnenas ask där allra längst in i hjärtat.

Inga kommentarer: