lördag 25 juli 2009

Syster

Du dansar balett i mitt hjärta, vackra Johanna. Som en nyutsprungen nyponros, skör, mjukt rodnande och ack så ljuvlig möter du världen. Vi vandrar sida vid sida genom livet, ärliga och sanna mot varann. Sjunger Lisa Ekdahl i kör och trippar på tå bland löven en höstdag. Viskar hemligheter som ingen annan får ta del utav, skrattar så högt och länge vi orkar åt något vi råkat få syn på precis i samma ögonblick, tjurar onödigt länge åt något lika onödigt och så otroligt dumt... Du är min syster, älskade Johanna. Min bästa vän, alltid.

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Så fint du har gjort om din sida!

Kul att du gillade min låda! Stämplarna är desamma som så många andra har, från Clas Ohlsson. Jag använde bara stämpeldynan som följde med stämplarna, så jag vet ju inte hur hållbart det är.

Skön söndag!

Johanna by hand sa...

Min kära syster. Du är så fin! vi är bäst du och jag och inget i världen kan förneka det. <3<3 ses imon