lördag 18 juli 2009

Lördagsreflektioner

Ännu en kväll med fönstret på vid gavel. Stadens röster följer med varje vindpust in och låter mig fräckt tjuvlyssna på vad de har att säga. Ensamheten bidrar till ett uns av harmoni och jag låter mitt syprojekt ligga, ännu en gång. Istället har jag slagit mig ned i soffan och undviker ogenerat att titta på de båda tvättkassarna till bredden fyllda utav ren tvätt som tyst och snällt väntar på att bli ihopvikt och inlagt i garderober och byråer. Jag sitter med tygerna i min hand; vänder, vrider och känner på dem. Mormor var här idag. Kom med en liten kasse stuvbitar som övergivits tillförmån för mina kreativa projekt. Hon hade med sig en ljuvlig rabarberkaka som jag värmde till och bjöd Jessica och hennes barn på, under eftermiddagen. Regnet har vräkt ned över gatorna med jämna mellanrum idag och åskan har mullrat med sin dova stämma.
Imorgon är det söndag.

1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Vilken mysig beskrivning.. här tar söndagskvällsljuden vid. Folk som kommer hem, grannen som går ute och vattnar blommorna, ungar som är ute och leker av sig det sista... och så lukten då av grillar som tänds! ;-)

Jag har tänkt skära ut de bilder jag tycker är finast i flora-böckerna och sedan hänga upp dem. Jag tänker mig grovt snöre och klädnypor! :-) Förmodligen hamnar de i sovrummet. Det är bara väldigt svårt att välja ut vilka bilder som är finast...