söndag 26 april 2009

Lördagskväll, lördagsnatt

Jag lyssnade till nattens ljud. De var människoformade, ett sus. En fågel kvittrade till, trots att mörkret låg tungt och musiken från staden fortfarande ljöd mellan huskropparna. Jag kunde inte komma in eftersom porten var låst och nycklarna låg hemma, i lägenheten. Klockan var två och jag hade tvätt i både torktumlaren och torkskåpet. Vi hade missat tåget, med bara två minuter, Manilla och jag.

Caroline bjöd på grillat och gott vin, goda skratt och djupa diskussioner om framtiden. Men även kring det förflutna. Hässleholm är ett virrvarrr utav gator och jag hade gått vilse på en sekund om jag varit tvungen att leta mig fram där på egen hand. Vi såg en typisk tjejfilm och förfärades över hur kort tid det är kvar till mitt bröllop. Vi hade en tokrolig kväll! Utan tvekan. Definitivt.

2 kommentarer:

manilla sa...

tack för en underbar kväll! måste göras om! hoppas du fått sova ut någorlunda iaf och att ni får en skön dag i solen idag! nu ska jag till maxi .. =(

caroline sa...

bläääääää för tåget. men TUR det ordnade sig och ni till och med blev skjutsade till dörren :D BRA! fick du sova lite med..

annars var kvällen JÄTTEBRA (förutom min grillning) höhö. nåväl, man lär sig av sina misstag. vi ses i veckan! PUSS