onsdag 4 februari 2009

Udda koppar - annorlunda bröllopsdukning

Idag har vi varit på jakt efter kaffekoppar med fat till bröllopet. Vi var ute efter en hel drös olika koppar men i samma stil. Det ska vara romantiskt, udda och lite Shabby Chic sådär (fast det ordet är såå uttjatat). Blommigt, krusidulligt och supersött.

Svärmor följde med oss till returstationen för att slänga allt som M var duktig och rensade ut ur vårt förråd igår.
Där finns en liten second hand-butik som är tokbillig och ibland kan man lyckas fynda riktigt fina grejer bland allt skräp. Hon köpte en hel låda jättefina Uppsala Ekeby-koppar med fat för en billig peng samt tio olika koppar i blommigt utförande - precis som vi tänkt oss!
Det kommer bli en annorlunda men läcker bröllopsdukning... Tack svärmor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänkte också försöka bli gravid till nästa höst/Vinter.
Då blir ju Moa 2 ½-3 år innan bebin kommer. Det är lagomt :)

Hur mkt kommer erat bröllop att kosta med ring, klänning, mat.. ja allt?

Anonym sa...

hehe tack tack :)
Ja, dom var fräcka!
Hur känns det att gifta sig? Måste vara pirrigt?

Anonym sa...

Ja vi hade också ett budgetbröllop fast det kändes inte som det :)
Eftersom bröllopet blev exakt (Om inte bättre!) som jag ville, så kändes det som ett lyxbröllop på nått sätt. Haha

Min mormor och & morfar gav oss ringen. Mamma & mormor lagade all mat. Klänning fick jag av mamma.
Musik var det nån bekant som spelade.. naglar gjorde en släkting, fotade gjorde en släkting..buketten band min mamma som är utbildad florist och min familj stod för kostnaderna + bröllopsresan.

det enda jag gjorde var att planera allt. Det jag gillar mest :)


Så det var tur, vi hade aldrig haft råd..