tisdag 16 december 2008

Jordbävning?!

Slog på Tv:n när jag gick upp i morse och fick höra på nyheterna att det varit en kraftig jordbävning i Skåne. M kom också ut då han hörde det och utbrast: "VA?! Då var det inte som jag drömde!" Han hade vaknat och tyckt att hela sängen, väggarna och alla saker i lägenheten skallrade men han var säker på att han drömde. Tydligen inte.

Det är väl typiskt mig att vakna av minsta lilla ljud L gör, men när det är jordbävning och hela staden skakar så att det både låter högt och känns, ja då sover jag djupt.
Tycker fortfarande det är helt galet att det varit jordbävning i Skåne...

7 kommentarer:

Anonym sa...

JA! jag och mamma vaknade av den (du vet hur känsliga vi e för ljud)
det va sjukt läskigt.. mitt skåp med saker i och dörren vibbrerade, jag tänkte vafan händer? ja trodde de va typ en hel rad pansavagnar som körde på vägen utanför och flög upp.. mötte mamma ute i hallen och hon undrade samma sak.... då det gick över.. LÄSKIGT!!!! /nossi

Anonym sa...

Jag såg det imorse på nyheterna. fränt!

Anonym sa...

det kom från usa. det det största skalvet i sverige sen 1904. disken som stod sen igår skakade och saker trillade. huset fick till och med en spricka på utsidan. man blev ju skit skraj / Lina

Therese. sa...

haha jag var också helt säker på att jag drömde, men min karl märkte inget och bad mig hålla tyst när jag yrvaket undrade vafan som hände.. haha helt mysko, trodde inte det kunde bli jordbävningar i lilla skåna, eller sverige...

Anonym sa...

Oj vad läskigt/häftigt med jordbävning!!

Jaa, söta kläder va :) Tror Moa ska ha de när vi åker upp till min familj i Umeå.

Anonym sa...

L är så jääääkla dum och irriterande så det finns inte. barnrumpa.

R och jag har bytt några ord över mejl nu senaste dagarna. vi får väl se. men välbehövligt var det.

Rosa Hemmet sa...

Oj, tycker inte alls det låter häftigt, snarare helfreaky... Tycker inte om när jorden skälver. Känns lite som att den säger i från på något sätt! Vi hade en liten en här för ca 10 år sen, jag blev livrädd. Var glad att du fick sova igenom den iaf :)