lördag 15 november 2008

Egen tid

Lilla L somnade redan klockan sex igår kväll. Ovanligt och inte alls likt henne. Jag antar att det berodde på att det var fullt ös hela dagen igår. Hon somnade helt utslagen på vår säng, vi hann inte ens bära över henne till spjälsängen.

Att L somnade tidigt innebar att jag och M fick betydelsefull egentid tillsammans. Det är viktigt, att bara få vara sig själva ibland. Att få lägga mamma och pappa-rollerna åt sidan för bara en kort stund. Vi sjöng lite Singstar och var lagom pinsamma - jag höll på att gå under av skratt då M skulle bevisa för mig att han visst kunde sjunga "bä bä vita lamm." Jag påstod att han inte kunde, nämnligen. Jag hade rätt. Han kunde inte texten...

2 kommentarer:

Johanna by hand sa...

heeej sis! kolla min blogg nu!! har hittat fina inredningssaker.... kolla kolla kolla!! puss

Mimmi sa...

Skitkul, bra att du bräckte M på Bä bä vita lamm!! Heja Tilda. Men M kan nog en hel del andra sånger.....