söndag 14 september 2008

Sova?

Vilken förskräcklig natt! Jag har haft feberdrömmar, det har varit ömsom iskallt och ömsom alldeles för varmt. L har inte sovit bra, hon heller; Tappat sin napp, sparkat av sig täcket så hon varit iskall och gnällt massor. Fick trots allt tvinga mig upp vid sju och bada henne. Hon fick lite gröt och låg en liten stund i min famn. Efter någon minut sov hon djupt. Lilla fina. Det är nog dags att börja vänja henne (och mig!) vid att sova i sin egen säng. Den står bredvid vår men jag har haft henne hos mig sen hon föddes. Hon har sovit oroligt de senaste nätterna och kanske beror det på att hon blir störd av oss, hela tiden. Jag ska i alla fall prova. Går det inte, så går det inte.

Idag är det söndag. M jobbar bara till lunch. Skönt med lite familjetid! Det var tänkt att vi skulle ha storstädning idag. Helst av allt vill jag bara gå omkring i mina pyjamasbyxor och mys-strumpor hela dagen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag var det och inte var det på samma gång. det visade jag på testet att jag var det, men sen var jag ändå inte det. blev rörigt men hoppas du förstår.. men lyckan försvann lika snabbt som den kom.

Anonym sa...

tack :)

Äter hon på nätterna när hon ligger brevid dig?

Anonym sa...

Din stackare som inte får sova! jo jag trivs som fisken i vattnet här uppe och både ja och nej om jag saknar Maxi, nej jag saknar inte jobbet i sig men ja jag saknar människorna där! känner inte du samma sak? fast du träffar ju dem när du är och handlar;)
Krya på dig!