måndag 29 september 2008

Babysnack - Föräldragrupp & Ingenting som duger

Dagen har gått relativt fort idag. Vi gick en lång, härlig promenad i morse och landade slutligen på föräldragruppsträffen som äger rum varje måndag. Sjukdom & Olyckor stod på schemat idag. Roligast är som alltid när barnen får ligga tillsammans på mattan på golvet och titta på varandra, prata samma språk, känna och utforska. Det är så fantastiskt att se hur de är nyfikna på varanda, hur de faktiskt tar kontakt med varandra... Efteråt hade vi följe med Rebecka och Majken. Vi tog en sväng inom jobbet och handlade det nödvändigaste (och en del onödigt kanske) sedan tog vi en lång, skön promenad hem igen. När vi hade ungefär två kvarter kvar öppnade himlen sig och regnet öste ned. Varken jag eller Rebecka hade regnskydd till vagnarna med oss, så både mamma och barn var plaskvåta på några få sekunder. Nåväl, vi överlevde.

Väl hemma var lilla L övertrött och superledsen för precis allting! Ingenting var bra alls. Hon tappade nappen och ville ha den igen. Hon ville inte ha nappen. Hon ville inte ligga på rygg. Hon ville absolut inte ligga på mage heller. Hon ville vara hos mamma och gosa. Och plötsligt ville hon absolut inte ha pussar och kramar. Hon ville sova jättemycket, ögonlocken var tunga... Och så kämpade hon plötsligt för att inte somna. Hur jag än gjorde så var ingenting bra åt lilla fröken L. Efter många om och men bar jag med mig henne in i sovrummet och så busade vi tills hon somnade. Ibland funkar det...

Nu äntligen, har jag 45 minuter för mig själv. Sedan kommer M hem och då bär det av för att titta på ringar. En kaffe möjligtvis? Åhh, ja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad kul att titta på ringar! Hittade ni några fina?

Jag hade fått en diamant av min mormor när jag konfirmerade mig för länge sedan, som min mormor tidigare fått av min morfar. så vi lämnade in den och så byggde de en ring av den. :)
Känns kul att ha den diamanten i ringen eftersom det vart med ett tag.

jag är super nöjd med vårat bröllop, blev verkligen som en dröm.. allt vart så perfekt.
Det var ju jag (och Anton då,hehe) som kom med önskemålen, hade skrivit menyn och all planering och min mamma och mormor som genomförde det. Helt super! Och så mysogt att gifta sig utomhus. Jag hade ingen traditionell brudklänning utan en bummulsbrudklänning, som jag hittade i AMELIAS brudnummer. tyckte det skulle passa bra med en enklare sort när vi skulle vara ute.

Skulle vilja spela upp den dagen om och om igen, vill gifta mig igen! :)