torsdag 28 augusti 2008

Rentvätt - ett rent h*lvete

Jag satt mig nyss ned i min fåtölj iklädd min stora, mysiga favoritkofta och mina allra tjockaste höststrumpor. (Jag tycker att de är förskräckliga eftersom de är utsmyckade med Hello Kitty men det gör faktiskt ingenting - de är sååå sköna) Tänkte bara sitta här och mysa, njuta av tystnaden och smutta på en stor mugg härligt kaffe... Men, någonting stör min sköna stund. Kan det vara L's babygym som ligger på golvet framför TVn och inte på hennes rum? Kan det vara alla hennes bitleksaker och virkade djur och nyinköpta kläder som ligger lite var stans i vardagsrummet? Kan det vara alla min tidningar som jag drog fram i ett kreativt ögonblick men aldrig hann bläddra i, aldrig hann plocka undan? Kan det möjligtvis vara våra tvättkassar med ren, härligt väldoftande tvätt som ligger och tar upp onödigt plats och liksom förtar skönheten ur rummet? Ja. (Det är nog alltihop på samma gång.) Men mest stör jag mig på tvättkassarna med rentvätt. Vi har en garderob tillsammans. Där ska alla hans kläder (tjocka klumpiga huvtröjor, jeans som är en mil långa, tjugo miljoner t-shirtar...) trängas med mina (klänningar som behöver plats för att behålla sitt rätta fall, skjortor/blusar som inte får bli skrynkliga, kostymbyxor/jeans/chinos...) Tror ni att de får plats? Ja? NEEEJ - Fel, fel, fel. Vår garderob svämmar över. Det buktar ut på alla håll och kanter. Vi har inte plats! Därför kan jag inte plocka in den rena tvätten. De finns ingenstans att göra av den... Det är sååå frustrerande och irriterande. Nästa vecka MÅSTE jag införskaffa en byrå. Det får bli en vit Hemnes (IKEA) i samma utförande som vår redan befintliga garderob. Ja, så får det bli.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men gud så jobbigt. :S Vi har också lite garderober men det räcker ändå. A har två och jag en. :D Sedan har bebis en också som h*n får dela med alla handdukar och lakan. Tur man har lite kläder. :) Vi har också en byrå där vi har alla underkläder! Väldigt praktiskt. :)