måndag 2 januari 2012

Tvåtusenelva i korta drag

2011 inleddes med snö, vackra solskensprydda dagar klädda i frost och glittrande istäckta landskap, jag var mammaledig och njöt av flera koppar kaffe om dagen, hade all tid i världen, lärde känna min fina son ordentligt, bodde i en fin hörnlägenhet mitt inne i Kristianstad, åkte till Stockholm på egen hand och shoppade, njöt av hotellvistelse, ställde ut min konst, fotograferade två bröllop, slukade sommaren, lärde mig åka vattenskidor, började studera igen, såg min första hockeymatch på en arena, åkte på minisemestrar, flyttade till ett hus som vi hyr på landet, planterade hallonbuskar och rabarber i trädgården, skaffade nya vänner och umgicks med gamla, sov på en liten madrass på golvet i hallen i 5 månader, stressade ihjäl hela hösten, fick ett sovrum och en ny säng,  läste ofantligt många böcker och fyllde datorn med ca 6000 foton, firade jul med båda mina familjer på samma gång och smällde in 2012 med kärlek, glitter och värme.

Inga kommentarer: