måndag 16 januari 2012

Kaskad

Hej, jag heter Mathilda och jag befinner mig i en liten svacka då det kommer till mina studier. Ha! Sådär ja. En rad svordomar och ilskna ord hade kunnat flöda fritt här om jag inte vetat bättre. Artighet kommer man långt med, har jag förstått. Det är inte så att det går dåligt för mig så att jag inte klarar tentor och examinationer utan det handlar om den där glöden. Jag brann av iver förut. Nu svalkar vinden min passion och jag pyr av irritation då det gäller Högskolan Kristianstad. Jag har vacklat hela höstterminen då det kommer till min andra inriktning. Historia? Engelska? Historia? Engelska? Det blev historia i ett svagt ögonblick och jag kände mig ganska till freds med mitt val ett par veckor. Tills precis innan jul. Paniken sköljde över mig och kände hur mitt inre stretade emot. Vill inte. Vill inte. Vill inte. Jag vill inte läsa historia och ha det som min andra inriktning. Jag vill läsa engelska. JA! Klart jag vill. Men högskolan tänker inte låta mig byta. Mitt val är gjort och jag ska leva med det resten av mitt arbetsverksamma liv. Tydligen. Jag har suttit klistrad vid telefonen och datorn hela morgonen. Ringt. Mejlat. Ringt igen. Det går inte att byta. "Varför skulle vi särbehandla dig?" För att jag ångrar ångrar ångrar miiiig. Det är 8 individer som ska läsa kursen. Åtta. Det finns alltså plats, som ni förstår. Jag veeet att jag är en virrpanna som inte kan bestämma mig men varför ska det vara så svårt att visa lite medkänsla?

Inga kommentarer: