tisdag 24 maj 2011

Att göra om

Jag har målat naglarna tre gånger. Med stor koncentration har jag låtit den mjuka penseln varsamt färglägga mina korta naglar. Lacket lägger sig vackert utan att bli tunt. Det blev tre gånger eftersom jag direkt stött till någonting så att en förskräckligt ful, skrovlig klump av nagellack hånfullt ruggat den perfekta ytan så fort jag blivit färdig. Jag har tagit bort och målat om, suttit blickstilla och väntat på att det ska torka. Tålmodigt hållt fingrarna i styr. Lackat med topplack och blivit nöjd för att i nästa sekund råkat stöta till. Det är så irriterande; ytterligare en ta-bort-och-göra-om-procedur. Så!

Nu! Äntligen har alla naglarna blankt fint lack. Det är en mjuk, guldbeige ton. Påminner om naken sommarkysst hud. Just precis så vacker.

Inga kommentarer: