lördag 9 april 2011

Tillbaka till verkligheten

Morgonljuset är så där mjukt. Mjukt, varmt och skönt. Solen sträcker stolt på sig och pockar på min uppmärksamhet. Retfullt skriker den "Titta! Här är jag! Jag vet att du har längtat efter mig! Haha!" Solen vet att jag ska sitta inomhus idag, le stort och sprudlande låta servicemindet och automatiken ta över hela min kreativa hjärna. Den vet att jag längtat hela hösten och vintern efter den. Självklart kommer den idag. Den vet att jag ska sitta inomhus, titta avundsjukt på människorna utanför den röda byggnaden som rör sig i dess livgivande ljus med vinden i håret. Inte gå utanför ramarna. Göra som man bör. Vara trevlig och låta alla andra vara bättre, ha rätt hela tiden. Inte säga nej. Ja är svaret på allt. Verkligheten slår mig på käften och jag rycker till. Vaknar upp ur min sköna, slumrande sömn. Kassörskan är tillbaka. Hej och hå! Let's do some serious work. Det blir nog bra. Jag ska bara vakna till lite först. Mjukna och gnugga drömmarna ur ögonen.

with love/iPad

Inga kommentarer: