onsdag 27 april 2011

Jag struntar i att dammsuga

Dammråttorna har samlats i hörnen. Vi orkar inte vara inne. Dammsugaren är förvisad till en mörk och ödslig plats... Vi är ute och njuter av solen, har picknick i gräset och gräver i sanden med barnen i stället. Städa kan man göra när det regnar! Blommorna som slagit ut doftar så ljuvligt i stadens små parker. Det är alldeles underbart och jag kan knappt vänta tills vi får nycklarna till vårt lilla "hus" och kan njuta av friheten på landet, med trädgård och större ytor. Jag vill plantera blommor, kryddor och bara vara hemma medan barnen leker på gräsmattan. Mitt i sommaren flyttar vi och jag säger farväl till innerstadslivet. Hej åkrar, ängar, skog och sjö! Bussen stannar vid vägkanten var tionde minut och det tar bara tio minuter att åka in till stan om jag saknar den allt för mycket... Det är 7km till Åhus och havet, dessutom! Ärligt talat tror jag inte att jag kommer göra det. Sakna staden alltså.

with love/iPad

Inga kommentarer: