måndag 25 april 2011

April i Juniskrud

Det var sommarvärme vid havet idag. Sanden var mjuk, torr och len. Jag lät tårna sjunka ned, djupt. Grävde med dem och kände hur det varma, torra blev fuktig, blött och lite kallt. Brisen var ljum och himlen klarblå. Min dotter grävde och silade sanden mellan fingrarna. I shorts och klänning hoppade jag och min syster på stenarna, som en lek där man inte får tappa balansen. Under oss var vattnet klart. Sjögräset vaggade fram och tillbaka medan ytan krusade sig kring stenarna. Vi slog oss ned på varsin vågformad sten en bit utanför strandkanten. Min syster, min dotter och jag. Vi satt tysta och njöt av en aprildag som klätt sig i juniskrud. Jag har jobbat hela helgen och kände mig verkligen väl förtjänt av en fantastisk dag vid havet.

Inga kommentarer: