torsdag 7 oktober 2010

Barn i sinne, själ och hjärta

Medan regnet smeker fönsterrutorna och jag lyssnar till tonerna av A Fine Frenzy ser jag min son utforska möjligheterna; så hungrig efter kunskap och nya färdigheter, öppen i sinnet - redo för vad helst livet har att erbjuda honom. Mitt älskade lilla barn... Han är alldeles ny i världen, i 8 veckor har han funnits och ändå döljer hans ögon så många hemligheter... Det är så underbart ljuvligt hålla honom tätt intill, hud mot hud. Jag drar djupa andetag och låter hans doft sprida sig, fördela sig till varje liten cell i min kropp. Jag må vara tjatig men jag är så imponerad av hur hjärtat kan växa sig större och rymma en sådan ofantlig kärlek. I mitt huvud snurrar bara tankar och känslor som rör barnen just nu. Det är omvälvande att bli tvåbarnsmamma. Ibland är det krävande. Oftast är det fullkomligt underbart. 
Min dotter är spretig och vild, utforskar sin fria vilja och testar vart mina gränser går i stort sett varje dag. Vi bråkar mycket, hon och jag. Båda är bestämda och vet vad vi vill. Båda är fulla av känslor och längtan efter allt som livet kan bestå av. Hon, tillsammans med sin lillebror, är hela min värld.

1 kommentar:

Therese. sa...

Du satte ord på mina känslor.. jag känner igen mig så väl. Jag blir helt matt i kroppen när jag tänker på edn ofantliga kärlek som ryms i kroppen.. vem hade kunnat tro att en sån lycka och kärlek ens existerade?! Det är så underbart..