söndag 19 september 2010

Gör din röst hörd

Idag är det den 19 September och dagen då Sverige går till val. Det är faktiskt ruskigt spännande... Ikväll ska vi ha valvaka och hålla tummarna för att "rätt" block vinner.
Jag tycker att det är superviktigt att alla går till vallokalerna och lägger sina röster idag, slår ett slag för demokratin och är med och påverkar hur samhället skall se ut. På Facebook råder smutskastning, desperata omvändningsförsök och irritation präglar de allra flesta statusuppdateringar. Jag har verkligen lyssnat på debatterna, läst den information som funnits att tillgå och försökt sätta mig in i vad de olika blocken står för, egentligen. Jag tänker inte rösta för att någon annan säger till mig att jag ska rösta på ett visst sätt - jag röstar för det jag tror på. Gör det, du också! Gå och rösta.

Inga kommentarer: