måndag 18 januari 2010

Jag vill

Måndag och en hel hop med känslor slåss om att få mest utrymme inuti mig idag. Dagen har gått fort och jag har fått dra efter andan flera gånger för att påminna mig själv om att stanna upp och faktiskt njuta lite av den. Det känns som om jag har tusentals yra fjärilar i magen och jag vet inte riktigt hur jag ska tolka den känslan. En osäkerhet omsluter mig och jag ryser inför tanken på att livet är oförutsägbart. Jag vill bara bädda ned mig under en tjock filt, lyssna på sådan musik som får mig att bli varm inombords och dricka te tillsammans med min dotter och lillasyster. Jag tycker om sådana stunder. Tillfällen då man bara kan njuta av att vara med de som får själen att sjunga. Blicka ut över verkligheten och le åt att man inte behöver befinna sig i den, just då.

Foto: Johanna Lindquist