söndag 19 april 2009

Kalasglimtar

Det blev definitivt ett lyckat första kalas för lilla L! Hon var verkligen i sitt esse och trivdes med all uppmärksamhet och alla människor... Och tack vare mycket hjälp från nära och kära lyckades jag hinna med det mesta till slut!
L fick tokfina presenter och en alldeles egen pannkakstårta med ett ljus i mitten eftersom det jag bakat hela helgen mest var för vuxna finsmakare...
Vi bjöd nämnligen på en helt gudomligt god New York Blueberry Cheescake, kladdiga ChokladCupcakes med hallonfrosting eller vispgrädde, rosa maränger, Pippi-kakor och ett gäng andra mormorskakor.
Pappa M råkade dock insjukna i någon hiskelig kräksjuka precis innan gästerna anlände så han missade hela kalaset. (Jag har sparat lite av varje bakverk åt honom så att han kan gotta sig lite om han mår bättre imorgon.)
...imorgon ska vi fira hennes riktiga födelesdag med familjemys!

6 kommentarer:

caroline sa...

WOHO ja imorgon är det ju hennes riktiga födelsedag! coooolt :)

Michaela Johansson sa...

Efter ett par månader utomlands så har jag nu äntligen tid att sätta mig ner och läsa dina underbara inlägg Tilda. Du är en otroligt begåvad bloggerska- och det är verkligen alltid lika kul att läsa dina inlägg! Jag tycker att det är speciellt kul att läsa om lilla Livas upptåg och jag kan verkligen inte i mina sinnens fulla bruk förstå att det har gått ett helt år sedan hon föddes! Tiden går alldeles för snabbt! Men hur som helst - du verkar ha världens finaste dotter och hon verkar ha världens finaste mamma! Jag är verkligen väldigt, väldigt glad för din skull!

Jag ser fram emot att fortsätta att läsa om era äventyr och om dina stora steg i vuxenvärlden!

Ta hand om dig! Kram från Michaela!

Mimmi sa...

Jaaa, vilket fantastiskt kalas och vilka bakverk! mmm synd att man inte orkar hur mkt som helst. O Liva var verkligen på topp! Underbara lilla unge!
kram
Mamma

Therese. sa...

Va kul att det blev lyckat, lilla L såg verkligen ut att stormtrivas :)

rebecka sa...

GRATTIS :)

Vilka fina kakor du gjort!
Det är kul att baka.

Johanna sa...

Bättre sent än aldrig, men jag har varit otroligt nyfiken länge nu på vad de rosa runda sakerna med silverpärlan är för något? Skulle man kunna få receptet? :) Det ser så himla gott ut!