onsdag 25 februari 2009

Vad önskar hon sig...?

Jag har suttit vid datorn på jakt efter inspiration till både det ena och det andra ikväll. Det har väl mest blivit slösurf på diverse inredningssidor men jag hittade faktiskt en hel del roliga prylar som jag tänkte sätta upp på L's önskelista. Hon firar nämnligen snart sin allra första födelsedag!

Många i hennes närhet frågar mig och M vad hon önskar sig och ja, vad svarar man på den frågan? Hon behöver bland annat lite saker till sitt rum som hon kan ha nytta av framöver, en ny vårjacka, bäddset till spjälsängen (och varför inte en ny, gammal växasäng?), vårkläder, nya sköna tofflor och kanske någon rolig leksak, vad vet jag? Åhléns hade en hel del söta instrument och spel i trä. Jag samlar ju på bilderböcker åt henne (jag älskar som bekant barnböcker, så jag samlar kanske lite för egen del också...) - det finns en hel uppsjö av saker jag tycker om. För det är ju faktiskt så att det blir M och jag som får önska åt henne, denna första födelsedag. Jag ser verkligen framemot de kommande åren, då hon uttrycker sin egen vilja, visar egna intressen och själv kan svara på den ständigt återkommande frågan om vad hon önskar sig i födelsedagspresent...

5 kommentarer:

Catti sa...

Stortjejen.. Kommer ju ihåg när hon föddes - som om det vore igår!! :O

Jag förstår dig sååå väl vännen. :( När man är gravid struntar man ju fullständigt i det där. Man längtar bara efter barnet så fruktansvärt mycket.. Sedan när det gått ett tag och man inser att bristningarna aldrig kommer gå bort och att kroppen ändrats radikalt på bara ett litet litet tag till något man inte alls känner igen. Jag känner mig som 35 år, kroppsligt.

Anonym sa...

Tiden går fort. Snart 1 år :)
Moa blir ju 1 om typ 3 veckor eller nått!!

Fast vi kommer inte kunna ha ett kalas speciellt för henne, finns inte tid eftersom vi ska utomlands :(

Anonym sa...

Hello!
Vi har ju vår 1års-dags före er =) Vi har önskat oss skor, gummistövlar, Fjällräven mini-kånken ryggsäck, Totteböcker.. kanske du inspireras?
Var på Bromölla möbler i veckan & där fanns ett gudomligt bäddset till spjälsäng från CULT, vit, grönrutigt med den där röda elefanten! 449kr det är kanske något att önska?
JÄTTE GULLIGT VAR DET!
Puss & Kram Therese

Unknown sa...

Glömde en sak.. de instrumenten från Åhléns har Adam skaffat sig. Han spelar som en tok på dessa -speciellt maraccasen (stavas?) och tamburinen!!! Så go for it barn älskar dem!
Therese

Anonym sa...

Ha ha det enda jag önska mig som liten va lim och tejp. Det ska bli skoj och se vad hon kommer gilla :) Barn får ju ofta sånna roliga fixeringar vid olika barnprogram osv.

Hur får du tjuvtittar grejen där jämte? verkar skoj :)