tisdag 1 november 2011

Sprängs

Fullsmockad vecka. Mitt huvud sprängs. Jag försöker fokusera på att läsa till tentan men ingenting går in i mitt huvud, det fastnar åtminstone inte där. Får hålla tummarna att någonting sätter sig i alla fall.
Vid femtiden är jag så trött att jag somnar på soffan, utslagen. Mönstret har upprepat sig de senaste dagarna. Att läsa och fokusera på exempeltentan känns hopplöst och bara tanken på att jag ska skriva en fältstudierapport ovanpå det får mig att vilja gråta. Imorgon åker M till Malmö för Hockey och jag står utan förskola eftersom han är ledig - hur är det tänkt att gå ihop? 

Jag längtar till fredag klockan 14.00.

2 kommentarer:

Therese. sa...

Vi har barnen på förskolan trots arbetslöshet och "lov".. får ni inte ha dom där??

Thess.

Unknown sa...

Thess: Om en förälder är ledig har man ju inte behov av barnomsorg, eller hur? Jag kan inte lämna barnen för att M ska iväg och ha roligt? Vi får lämna på lov men bara om föräldrarna arbetar/pluggar? Eller hur menar du?