onsdag 5 oktober 2011

En tung dag

Jag har haft feber och varit skitdålig sedan veckan började. I går sov jag bort hela kvällen - jag som avskyr att missa min värdefulla egentid som träder in när barnen somnat! Jag har inte hunnit prata med M för jag har sovit när han varit hemma. Jag hade med mig en termos med ingefära- & honungste till skolan igår och genomled föreläsningen med frossa och sprängande huvudvärk. Att köra bil och hämta barnen på dagis var outhärdligt.

Idag är jag tung i huvudet, trött och vill bara äta färska bär och frossa i frukt. Jag ska åka in till stan och hämta en drös nya böcker på biblioteket inför moment 2 som började igår... Klassiska verk ska plöjas igenom och jag har inget annat val än att läsa dem. Kanske Kafka och Söderberg kan få mig på bättre humör? Hm...

Inga kommentarer: