onsdag 28 oktober 2009

Tentapremiär

Jag hör tiden ta små, små steg framåt. Utanför ligger staden grå, ful och tråkig. Framför mig, på det vita pelarbordet, ligger högar med papper. Datorskrivna ark, handskrivna, två kollegieblock och studentlitteratur i ett enda organiserat kaos.
På fredag ska jag ha min första tenta. Jag är ganska nervös och känner att jag inte riktigt har grepp om alla böckerna. Det är ett oerhört omfattande område vi ska tenta av.
Det är tyst i lägenheten. Bananlådorna som står staplade längs med väggarna isolerar ljudet från trapphuset och gatan utanför.

Nu tänkte jag brygga mig en kopp kaffe, kanske bryta av en bit mörk choklad, sätta igång några stämningsfulla låtar på spotify och skriva, läsa, skriva, skriva och läsa.

1 kommentar:

Fru Cullin sa...

Hittade hit via Linas blogg och fastnade. Mycket fin och mysig blogg! Sen blev jag ju lite nyfiken när jag såg att du pluggar till lärare för det gör jag med :) Lycka till på tentan! Vad är det du ska ha tenta i? Mvh Marianne