lördag 10 januari 2009

Kaos

En morgon, återigen. Vaknade med John Blund's magiska sand i ögonvrån och fick gnugga ordentligt för att på riktigt piggna till. Vi gick upp. Åt frukost i lugn och ro, slötittade på Nyhetsmorgon en stund medan Fröken Bus lekte i tysthet på golvet. Plötsligt slog tystnaden mig, som en liten knäpp på näsan gjorde den mig uppmärksam på hur lägenheten faktiskt var präglad utav kaos. L hade rivit sönder tidningspapper i tusen bitar och hennes saker låg överallt. Mina böcker var utrivna ur bokhyllan och vinglas sedan igår stod fortfarande på bordet. Jag log lite för mig själv. Ibland tillåter jag faktisk lite kaos. Annat är det med M, Den Store Perfektionisten. Jag tror att det bara är nyttigt. Om det är i lagom mängd, vill säga. Det är som med allt annat, antar jag.

Nåväl, jag börjar inse att vi har en del att pyssla med idag. Ikväll ska vi bjuda hem Andreas, Rebecca och Noelle på middag. Jag vill åtminstone att lägenheten skall vara representabel. Hmpf.

2 kommentarer:

Anonym sa...

kaos kan vara NICE!!!
mvh/B

Fröken Fräken sa...

Någon sorts kaos här med - det går inte att ha prydlig ordning med en massa saker som håller på att målas. Sovrummet är enda frizonen i nuläget!