fredag 21 november 2008

Julklappsköp och Lyckorus

Klockan visar eftermiddag och jag kan inte förstå att det redan är så sent. Dagen har verkligen gått fort... Tog en sväng ut på julklappsjakt förut utan att leta särskilt intensivt. Trots det fyndade jag lite julgranspynt och snubblade dessutom över en julklappsfilt till lilla L. En helt fantastisk virkad skapelse från Steninge Slott som jag blev fullkomligt förälskad i. Filten fanns i både rosa och blått men det var den blå som fick följa med mig hem.
(På hemsidan står det "barnpläd flicka" och "barnpläd pojke" - antar att L har fått en "pojkfilt då? Det där med pojk och flick-färger kan göra mig galen, ibland.)

Jag har alldeles precis ägnat en halvtimme åt att försöka få busungen till att vila en stund, det var dock inget som intresserade henne. Inte det minsta. Efter flera hopplösa försök att få henne att somna bestämde jag mig för att strunta i vilan och försöka med att bara mysa lite grann. Vi bäddade ned oss i sägnen med filtar och låg där en stund, nöjda med att bara vara varandra nära. Vi pratade lite tyst och jag sjöng sakta för henne. Hon pillade på mitt halsband och drog mig lite lagom hårt i håret, precis så där som hon brukar. Hon tittade upp på mig ibland, med de där fantastiska ögonen, och jag kände kärleken rusa genom hela kroppen. Att känna hennes ljuvliga bebisdoft och höra hennes trygga andetag, det är lycka för mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin och mysig filt!