söndag 23 november 2008

En dag klädd i Vinterskrud

(Foto: Johanna)

Vilken morgon! Sakta men säkert kliver vinterdagen i den glänsande friska skrud som ju klär den allra bäst. Solen skiner och jag vet att luften är så där underbart frisk och härlig att fylla lungorna med - Kylig och uppiggande!

Min skatt vilar i sovrummet, hon ser så där rofylld och lite skör ut som bara ett barn kan göra. Jag tänkte att vi skulle bege oss ut på en lång promenad så fort hon vaknar; känna hur vinden lyfter oss och hur den får våra hjärtan att virvla ikapp med de kyliga brisarna.

Med bara en vecka kvar till den första av de fyra i advent har vi en del att stå i här hemma. Det ska städas, pyntas och bakas...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Anton är vegetarian, äter bara fisk så det är sällan det blir kött :) Men de gör inte så mkt.

Vad brukar ni äta? :)

Är det nästa helg det är första advent alltså?

Anonym sa...

vi åkte till ikea i hsg..och det gör jag inte igen, så jag kommer nog att åka till älmhult eller nåt snart...i helsingborg fanns det ju inte så mycket tyckte jag, o maten va ingen höjdare..blev nästan inget handlat typ bara lite tyg för 100 kr...så det behövs en tripp till..häng me då..kram

Rosa Hemmet sa...

Tjopp! Många som julstökar och pysslar nu:) Låter kul det där med julkort på lillan och det är ju något som alla blir glada av och uppskattar när de dimper ner i brevlådan! Ha det fint